Kan ik mijn zorgverzekering behouden als ik in het buitenland woon middels een emigrantenverzekering?

Wij (mijn man en ik) gaan wonen op Bali dus weg uit Nederland maar zou zoals een ieder graag een zorgverzekering behouden.
Zijn nu verzekerd bij VGZ maar heb gehoord dat Achmea Zilveren Kruis een emigranten verzekering heeft die je voor onbepaalde tijd af kunt sluiten.
Kan iemand mij hierover wat meer vertellen en ook wat de kosten daar aan verbonden zijn.
Onze dank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit begrepen van mensen, emigreren maar wél de lusten van de Nederlandse samenleving...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat valt er niet aan te begrijpen? Ik begrijp het juist wel. Heel veel succes op Bali, ik hoop dat jullie het naar je zin hebben daar!

Antwoorden (5)

Ik denk dat Achmea / Zilveren Kruis daar uitstekend antwoord op kan geven. Wij natuurlijk niet, omdat een verzekering ene vrij persoonlijk,op de gezinssituatie afgestemd gebeuren is dat voor iedereen een ander prijskaartje heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige verzekeraars bieden inderdaad een emigranten zorgverzekering aan. Deze is echter zo belachelijk duur, dat je jezelf moet afvragen of je dit wilt afsluiten.

Je kunt beter maandelijks wat geld opzij leggen en je ziektekosten zelf bekostigen. Bali lijkt mij geen heel duur land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indonesia is geen verdragsland, dus je bent vrij om af te sluiten wat je wil. Ik heb kort geleden nog gekeken naar een verzekering als ik naar Singapore zou verhuizen, dat was 7000 EUR per persoon, zonder huisarts, medicijnen en tandarts. Het is dus duur.. Bedenk wel, dat je waarschijnlijk het op bali misschien een jaar uithoudt en dat je daarna weer gillend terugkomt. Een vakantieland is iets anders dan een woonland. Bedenk ook dat je in het Nederlandse zorgsysteem kan blijven, zolang je maar minstens 1 dag per jaar in Nederland bent en een zorgverzekering afsluit met werelddekking. Wat het beste is hang evenwel af van jouw persoonlijke omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is inderdaad een speciale zorgverzekering voor Nederlanders die tijdelijk in het buitenland wonen. Deze zorgverzekering heet XHI, kort voor de eXpatriate Health Insurance. XHI is vergelijkbaar met de Nederlandse basisverzekering. De kosten van deze verzekering zijn afhankelijk van het pakket dat je kiest. Op www.xhi.nl kun je de premie berekenen.

Je kunt alleen gebruik maken van XHI als je tijdelijk in het buitenland woont. Ga je emigreren naar Bali dan zul je daar een (particuliere) ziektekostenverzekering moeten afsluiten.

Als je nog vragen hebt neem dan gerust contact met ons op. Onze klantenservice is te bereiken op 0900 – 9674 (€ 0,05 p/m).

Met vriendelijke groet,
Paula, webcareteam Zilveren Kruis Achmea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou deze vraag eens op FINUM kunnen stellen. Daar kunnen verzekeringsadviseurs uit heel Nederland jouw vraag gratis beantwoorden.