Bij welke zorgverzekering zijn studerende kinderen tot 30 jaar gratis extra meeverzekerd in 2015?

Mijn zorgverzekering die studerende thuiswonende kinderen tot 30 jaar gratis extra meeverzekerd met de hoofdverzekerde stopt per 1 januari (Kinderen betalen alleen basis en krijgen gratis de extra's van de hoofdverzekerde) en gaat over naar een andere zorgverzekering die dit niet heeft Wie kent een verzekering die dit wel heeft in 2015?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Bij Azivo zorgplusverzekering zijn studerende kinderen van 18 tot 30 jaar gratis meeverzekerd voor de aanvullende verzekering van de ouders. Voorwaarde: ZorgPlus kan alleen afgesloten worden via een werkgever in de zorg.
https://www.azivo.nl/web/Collectief/ZorgPlus.htm

Bij Menzis Zorgplus3 zijn studerende kinderen tot 30 jaar gratis meeverzekerd binnen de hoogste aanvullende verzekering van (één van) de ouders. De premie is wel vanaf € 120,99
http://www.menzis.nl/web/Zorgplus.htm
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Geldt dit ook voor 2015?
De polisvoorwaarden zijn doorgaans pas na november bekend...
fisbel
9 jaar geleden
De sites geeft informatie over 2014. Bellen met de zorgverzekeraar zou misschien het antwoord kunnen geven op de vraag of een studerend kind tot 30 jaar meeverzekerd is voor de aanvullende verzekering.
SimonV
9 jaar geleden
De vraag gaat over 2015...
fisbel
9 jaar geleden
Wilmajacquelin kan bij menzis of, voor zover van toepassing, bij azivo informeren of te verwachten is dat de voorwaarden t.a.v. de aanvullende verzekering met gratis meeverzekeren van een inwonend kind tot 30 jaar voor 2014 gecontinueerd worden voor 2015. Beleidsvorming omtrent dit punt zal bij de verzekeraar niet pas in november 2014 plaatsvinden maar eerder. En bij fatsoenlijke communicatie zal de verzekerde met gratis verzekerd meerderjarig kind hiervan op tijd in kennis worden gesteld. Wellicht heeft Wilmajacquelin van 1 van de door mij genoemde verzekeraars het bericht gekregen dat de verzekering per 1 januari 2015 stopt met het gratis meeverzekeren van het meerderjarige studerende kind. Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er echter geen andere partijen die deze gratis verzekering nog aanbieden.