afgelopen nacht bij me ingebroken,krijg ik iets vergoed?

beste mensen ik heb een vraag

van Dinsdag op Woensdag nacht is bij me thuis ingebroken,toen ik smorgens onder kwam zag ik dat de achterdeur opengebroken was alle kastjes stonden open,ik kon het niet geloven!en ben toch wel wat spulletjes kwijt,waaronder sieraden,presentatie mapje met 5 zilveren romeinse munten,metaaldetector,beurs met geld pinpas,autosleutels,smartphone,digitale camera,een vest, slof zware shag,en i pad, de politie is rapport komen opmaken en erna nog 2 man wat kwamen kijken naar de inbraak sporen,

nu komt mijn vraag..
van de metaaldetector heb ik nog de bon,is een half jaar oud.
digitale camera heb ik de bon 1,5 jaar oud.
smartphone de bon.8 maanden oud

maar van de rest niet,kan dat alsnog vergoed worden zonder bon?of heb ik daar gewoon pech mee?
de romeinse munten heb ik helemaal niks,heb ze zelf gevonden,dat zijn 5 zeldzamere exemplaren wat ik dus apart had neer gezet en niet in de vitrine kast

hoop dat jullie me kunnen helpen op mijn vragen

mvg Seske

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt er maar net aan, drugs en grote hoeveelheden alcohol niet. Maar de rest wel.

Dat hangt ervan af of je verzekerd bent of niet en welke zaken onder die verzekering vallen. Contant geld meestal niet.

Het is van belang de inbraak zo snel mogelijk te melden bij je verzekeraar. De verzekeraar bepaalt samen met jou hoe hoog de schade is. Soms schakelt een verzekeraar een schade-expert in. Neem dus alsnog zo spoedig mogelijk contact op met je verzekeraar. In de praktijk komt het natuurlijk vaker voor dat iemand niet van alle spullen meer een bon heeft. Dat wil niet zeggen dat je alleen maar vergoed krijgt waar een bon van is. Soms heb je ook foto's waar een deel van je inboedel op staat. Denk ook aan betalingen van spullen met je pinpas. Zo kun je het op verschillende manieren aannemelijk maken wat je wel of niet in huis hebt. Ben je het uiteindelijk niet eens met de schade-uitkering dan kun je dat bespreken of een klacht indienen bij Kifid. Het Kifid kan dan tussen jullie bemiddelen.

Bronnen:
http://www.vanatotzekerheid.nl/stap/schade...
http://www.vanatotzekerheid.nl/stap/schade...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100