Als ik nu overstap van inboedelverzekering, krijg ik dan makkelijk mijn vooruitbetaling terug?

Heb een paar maanden geleden een jaar vooruitbetaald. Ik wil nu overstappen, kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je al langer dan een jaar daar zit zou dat kunnen, als je daar pas sinds een paar maanden zit waarschijnlijk niet. Je hebt sinds kort wel een maand opzegtermijn als maximum maar dat gaat pas in als je de eerste termijn gehad hebt. Dus als je het voor een jaar hebt vastgelegd een paar maanden geleden kun je daar nu geen geld van terug eisen. Of dat kan als je al langer bij deze maatschappij zit ligt aan de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan (waarschijnlijk was het goedkoper per jaar betalen). Even contact opnemen dus.

Is afhankelijk van de polis die je hebt afgesloten. De vooruitbetaling wekt de indruk dat ook elke verlenging telkens voor een jaar is waardoor het opzeggen tussentijds moeilijk wordt. Voor de juiste informatie dien je dus de polisvoorwaarde grondig door te nemen en contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100