Wat zijn de gevolgen bij een dubbele inboedelverzekering?

Hallo,

Om een lang verhaal kort te maken heb ik nu 2 inboedelverzekeringen.
Ik besloot om uit huis te gaan maar dat ging door omstandigheden
op het laatste moment niet door. Ik ben zelf 23 jaar en ik heb net
een inboedelverzekering afgesloten waaraan je minimaal 1 jaar aan vast zit.
Mijn ouders hebben op hun eigen huis ook een inboedelverzekering.

Maar welke gevolgen heeft dit voor mijn eigen inboedelverzekering?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Behalve dat je onnodig een verzekering hebt en deze moet betalen zijn er geen gevolgen. Als je korter dan 14 dagen geleden deze verzekering hebt afgesloten, dan kun je hem nog opzeggen, je hebt 14 dagen bedenktijd. Heb je het langer dan 14 dagen geleden afgesloten, dan heb je pech en zit je eraan vast. Je kunt met je ouders bekijken of het gunstig is dat zij hun verzekering opzeggen. Dat is meestal niet gunstig omdat je ouders een pakket kunnen hebben, waar hoe meer verzekeringen er zijn afgesloten, hoe meer korting op is. Of misschien keert hun verzekering meer uit bij schade.
Twee verzekeringen hebben is geen enkel probleem, dat mag, maar bij schade mag je maar bij 1 verzekering claimen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verzekering van je ouders is de langstlopende dus die is geldig. Jouw spullenboel viel daar ook onder dus daar verandert niets aan. Schrijf een brief naar jouw verzekeringsmij. met het "probleem" en verzoek om stopzetten c.q. restitutie van de premie.