Geen enkele. De hoeveelheid verschillende pakketten waaruit te kiezen is, is dermate groot dat die sites die niet kunnen vergelijken. Neem als voorbeeld: je kunt bij de ene site kiezen voor tandheelkunde bijvoorbeeld 70 procent van de kosten tot een maximum van x. Of 100 procent van de kosten tot een maximum van 300 euro of 500 euro of vul maar in. Die sites geven je de mogelijkheid niet om al die variabelen in te vullen. Er is een verzekeraar die 100 procent vergoed voor alle normale verrichtingen zoals vullen, boren, verdoving, controles enzovoort. Zonder maximum. Maar wel maxima heeft voor kronen en bruggen. Die verzekeraar komt zelfs niet naar voren als je 200 euro per jaar aan tandarts vergoed wilt hebben, terwijl die verzekeraar als het moet voor duizend euro of veel meer vergoedt. Die verzekeraar past niet in het hokje " tot200 euro" of in het hokje tot 500 euro. Kortom die verzekeraar past nergens en wordt door die sites ook niet genoemd. Bovendien, de verzekeraars moeten voor die sites veel geld betalen. Sommige verzekeraars doen daar niet aan mee en daarom kan je dan geen verzekering afsluiten bij zo,n verzekeraar, ook niet als die de beste is voor jou. Je ziet hem niet. Ook geldt, steeds worden verschillende verzekeraars als beste aanbevolen door die sites. Dat is ook logisch want anders zouden de andere verzekeraars niet meer meedoen, en verdienen die sites niks meer. Ook de zogenaamd onafhankelijke consumentenbond vraagt geld voor hun onafhankelijke advies. Er komt aanstaand jaar toezicht op die sites omdat ze onduidelijk zijn en ook niet onbjectief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat gelezen in een artikel dat aankondigde dat de AFM en de NZa onderzoek en toezicht willen. Hun stelling was dat geen enkele site onafhankelijk was. Bovendien geldt ook voor de Consumentenbond dat je van sommige verzekeraars geen polis kunt afsluiten via die site omdat die daar niet voor willen betalen.
Ook de consumentenbond wordt dus gewoon betaald door verzekeraars.