wat gebeurt er bij een ongeluk tussen twee dronken personen?

als er twee dronken personen zijn die een ongeluk hebben, hoe wordt dit behandeld? wie is er schuldig? en veranderd dat als er een van de twee overleden is. wordt er dan nog wel bij beide een bloedtest gedaan? is het überhaupt wel eens voorgekomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ten eerste worden ze allebei gestraft (als er eentje doodgaat niet...)

Ten tweede zal er worden bekeken wie de schuldige is of wie de grootste schuldige is. Als die persoon goed verzekerd is (zie bron) dan zal die verzekering wel de schade van de ander dekken maar de verzekering zal ook aankloppen bij de dader zelf want in principe moet die daar zelf voor betalen (verzekering vergoed niet bij dronken rijden en haalt dus zoveel mogelijk bij jou vandaan maar ze laten het slachtoffer ook niet helemaal in de kou staan).

De schade die de dader zelf heeft zal al zeker niet worden vergoed, ook niet bij all risks.

Als duidelijk wordt dat ze alle twee fout zaten zal er waarschijnlijk helemaal niets worden betaalt door beide verzekeraars.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Noem 'dood gaan' maar geen straf....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik zeg dat degene die dood is niet gestraft WORDT!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als beide dronken zijn keert de verzekeringmaatschappij niets uit, lees polisvoorwaarde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je eigen verzekeraar betaalt niets maar de verzekeraar van de dader kan wel uitkeren aan het slachtoffer en het geld van bij de dader halen.
Beide bestuurders worden onderzocht op gebruik van alcohol als daar aanwijzingen voor zijn, wordt er een te hoge alcohol waarde geconstateerd zullen beide strafrechtelijk vervolgt worden.

Geen van beide zal een vergoeding ontvangen vanwege de schade, als men de polis goed na leest staat er duidelijk dat de verzekering niet hoeft uit te keren als er sprake is van alcohol gebruik.