Worden reiskosten naar een psygische kliniek vergoed?

Als je dagelijks (maandag t/m vrijdag) van 8 tot 5 naar zo'n kliniek gaat en zelf 65 km verderop woont.. worden dan je reiskosten (en evt. parkeerkosten) vergoed door je zorgverzekeraar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Reiskosten worden meestal niet door de zorgverzekeraar vergoed, maar vraag aan de behandelend arts elke keer dat je daar was een bewijs, dan zijn de reiskosten aftrekbaar bij de belastingaangifte volgend jaar.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je boven een bepaald bedrag uitkomen, anders krijg je niets terug.
jc54
11 jaar geleden
Als ik even reken, dan gaat het hier om 650 km. per week. Daar kom je een heel eind mee.

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van je ziekenkostenverzekering af, welke voorwaarden daar in staan.
Ook of het bv. eigen vervoer is, of speciaal vervoer omdat je bv. in een rolstoel zit.