Is het slim om van uitvaartverzekering te wisselen?

Ik ben vanaf mijn 18e al verzekert voor mijn uitvaart, dat hebben mijn ouders mij gelijk duidelijk gemaakt, dat dat een belangrijke verzekering is. Een jaar of 2 was ik bij RVS verzekert, nu al een jaar of 4 bij Monuta. Kan ook niet zeggen dat ik tevreden ben of niet; daar ik nog geen gebruik heb van die diensten (wat logisch is), echter kreeg ik vandaag een e-mail binnen dat de tarief via de website lager ligt (met mijn geboortedatum) ten opzichte wat ik op mijn polisblad heb staan. Het verschil is in euro's slechts een euro of 3, maar procentueel gelijk 30%.

Toen bedacht ik me, stel nu dat je je levenlang aan het hoppen bent van uitvaartverzekering; is dat wel zo gunstig, of is het juist gunstig om juist bij 1 te blijven?

Ik was overigens nog niet van plan om mijn kist te halen hoor ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De premie voor een uitvaartverzekering wordt berekend op basis van je leeftijd bij inschrijving. Dus hoppen bij dit soort verzekeringen is niet verstandig, je betaalt in principe elk jaar meer dan. Overigens is zo'n verzekering helemaal niet zo belangrijk als je bij overlijden gewoon 6000-8000 hebt om dat te betalen. Dat kan uit de verkoop van je huis of uit een andere verzekering. Als je dat niet hebt (x het aantal gezinsleden natuurlijk) wil je niet dat je familie dat moet gaan betalen of dat ze moeten beknibbelen op de uitvaart. Als je dat geen probleem vindt is zo'n verzekering dus helemaal 'niet belangrijk'. Er zijn belangrijkere. Toegevoegd na 56 seconden: Overigens: zolang je ergens anders goedkoper uit bent tegen gelijke voorwaarden en uitkering dan kun je natuurlijk overstappen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100