Hoe komen we van onze financieel adviseur af?

Onze "adviseur" die ons in 2005 een woekerpolis heeft aangesmeerd tegen onze wil is nu met burnout-klachten uitgeschakeld. Hij is op geen enkele manier meer bereikbaar.

Wij willen nu een nieuwe adviseur, maar dat is gecompliceerd vanwege het financiele risico dat die adviseur loopt.

Onze "adviseur" strijkt dus nog altijd (ook tegen onze wil) provisie op.

Hoe komen we van die adviseur af?
Hoe zorgen we dat hij geen provisie meer krijgt van de verzekeraar?

Want alleen dan kunnen wij met een schone lei beginnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Mss kun je bij de rechtsbijstand verzekering terecht.(als je die hebt) Zij weten vast wel hoe je zoiets aan moet pakken. Moet je waarschijnlijk wel goede argumenten hebben waarom je eraf wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij rader (programma van de tros) hebben ze tips op de website gezet voor dit soort problemen. Check je rechtsbijstand. Wellicht dat je doormiddel van een formeelbriefje de samenwerking kan beeindigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kassa heeft hier ook een aantal afleveringen aan gewijd. Check ff de website.
Dat kan alleen als je oude adviseur de polis overdraagt aan je nieuwe adviseur. Als hij niet meer aanspreekbaar is zou ik contact op nemen met de verzekeraar en vragen of ze dit kunnen regelen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, vraag de verzekeraar om een aanspreekbare, functionerende tussenpersoon. Voor de provisie moet een tussenpersoon ook het nodige doen na afsluiten.
Dat is helemaal niet zo moeilijk. Jij stuurt gewoon een intermediar wijziging naar je verzekeringfsmaatschappij.
Zij wijzigen dan gewoon je tussenpersoon; jij bepaalt hor niet je adviseur!!!
Dus laat je niets wijsmaken, stuur een intermediarswijziging naar je verzekeringsmaatschappij en alles wordt geregeld zoals jij het wilt. Jij bent de baas niet de adviseur!