Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Volgend jaar naar psycholoog, met doorverwijzing, moet ik extra dekking afsluiten bij verzekering?

Volgend jaar ga ik naar een psychiater/ psycholoog, ik heb een doorverwijzing gekregen van de huisarts, moet ik een extra dekking aanvragen van 450 euro?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
929
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kunnen wij (ik) zo niet beantwoorden als we niet weten welk pakket je nu hebt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een psycholoog met een doorverwijzing is mééstal een tweedelijns psycholoog. Vraag even na of dit zo is, want als dit is krijg je deze hulp helemaal gratis.
Wanneer het een eerstelijns psycholoog is (dus eigenlijk niet echt een doorverwijzing nodig hebt) dan worden de eerste 5 behandelingen uit het basispakket betaalt (je betaald wel eigen risico) + een eigen bijdrage van 20 euro per zitting(afspraak).

Dus is het tweedelijns psycholoog, dan hoef je daar geen rekening mee te houden met je verzekering.
Is het eerstelijns psycholoog, dan zou ik eventueel aanvullend meer zittingen vergoeden en geen vrijwillig eigen risico toevoegen.
Hopelijk is het zo duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, gaat me een hoop geld schelen :).

Andere antwoorden (1)

Bovenstaande klopt, maar volgens mij moet je wel een eigen bijdrage betalen...Maar dat zou dan max 200 euro + eigen risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding