kan je auto verzekering een week terug laten verzekeren ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeg of laat betalen we allemaal een zekere prijs voor onze onoplettendheid. Je kan nu grofweg gesteld twee dingen doen:
hier je les uit trekken en voortaan tijdig betalen
of
naar België verhuizen en blij zijn met de verwittiging dat je vooralsnog moet betalen. Ik krijg reeds meer dan een maand voor afloop van het contract een voorstel tot betaling. De uiterste datum van betaling valt een maand voor het verloop van het contract. Dus als ik toch nog even over dat tijdstip ga dan ben ik nog steeds verzekerd. Je kan uiteraard altijd gaan praten met jouw verzekeringsmakelaar of -beambte en jouw verhaal eerlijk brengen. Je weet maar nooit dat er toch nog een goedkopere oplossing uit de bus komt. Vele mensen kruipen in deze situatie in hun schelp en dat is wat je juist NIET moet doen.
Dus...
ga er over praten met de mensen die er effectief iets kunnen aan doen en Vertrouw er op dat ze begrip kunnen/zullen opbrengen voor jouw situatie en dat ze jou op zijn minst tips zullen geven om dit soort ongewenste toestanden in de toekomst te vermijden.
Mogelijks krijg je ook de kans om die boete in termijnen af te betalen. Vraag ernaar, je zal verbaasd staan hoe hulpvaardig mensen zijn als Jij de verantwoordelijkheid neemt voor jouw eigen zwakke punten of nonchalante kanten. Dit is iets wat ik niemand toewens maar wat velen van ons ooit op één of ander financieel front overkomt. Je bent dus héél menselijk, als dat al een troost mag zijn ;-) Liefs, succes en Mega big Smile van me

Antwoorden (3)

Neen, de verzekering gaat in op de contractdatum. Mocht je voor die datum panne hebben veroorzaakt dan kan je de verzekering niet terugdraaien. Dat zou wel erg gemakkelijk owrden: niet verzekeren en ACHTERAF een verzekering aangaan met terugwerkende kracht...! Die verzekeringsbedrijven zijn niet gek!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zaten we tegelijk te typen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ik heb geen ongeluk gehad maar ik krijg boete als mijn auto zonder verzekering is geweest daardoor vroeg ik het
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Liefs en Fijn weekend nog!
Nee dat kan niet omdat dat teveel fraudezaken zou opleveren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verzekeringsbedrijven trappen daar echt niet in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geen ongeluk ofzo gedaan maar de verzekering is voorbij en ik krijg boete als mijn auto zonder verzekering is geweest 400 euro!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ zal niet veel schelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo is de verzekering voorbij? Vertel nu eens goed wat er aan de hand is? Heb je je nieuwe verzekering te laat in laten gaan? Heb je een andere auto gekocht? Je bent veel te vaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verzekering is voorbij.
Je bent te laat met het opnieuw verzekeren.
Dan krijg je een boete.
Want onverzekerd rondrijden mag niet.
Je had dat zelf in de gaten moeten houden! Neem volgende keer een verzekering die automatisch doorloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
klopt volgens mij als een bus! Fijn en prima verzekerd weekend nog!
Hier zijn even 2 zaken van belang.
Als eerste zoals hiervoor al aangegeven werd zijn verzekeringsmaatschappijen niet gek en zullen ze je auto niet met terugwerkende kracht gaan verzekeren.

Een 2e punt wat hier nog belangrijker is, is dat je waarschijnlijk onverzekerd hebt rondgereden. Hierdoor ben je volgens de wet in overtreding.

Als je dan ook nog eens (letsel)schade hebt veroorzaakt zou ik niet in jouw schoenen willen staan aangezien je dan persoonlijk verantwoordelijk zal worden gehouden.