Iemand heeft mij in het zwembad geduwd terwijl mijn Iphone in min zak zat. Is er een mogelijkheid om dit te verhalen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Als degene die jou duwde een WA-verzekering heeft kan het wel. Dan moet die persoon het melden bij zijn verzekeringsmaatschappij. Even navragen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die persoon gaat zeggen dat hij expres iemand in het water heeft geduwd gaat die verzekering echt niet uit betalen tenzij het kind was die dat deed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks verzekering !
Diegene moet gewoon zelf betalen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, rustig maar? Het kan toch per ongeluk zijn gegaan? In een stoeipartijtje of zo? Dán kan hij/zij toch deze schade aan de verzekering melden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Pelle. In een zwembad kan men verwachten dat men in het water wordt geduwd, de verzekering dient dan ook uit te keren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en daarom draag je geen iphone in je zwembroek theo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan nergens lezen dat hij een zwembroek aan had.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
verzekeringen hebben geen enkele invloed op aansprakelijkheid
Het gaat jou dus om het verhalen van de schade op de ander. Als die ander een aansprakelijkheidsverzekering heeft en tegen zijn verzekeraar gaat zeggen dat hij jou expres in het water heeft geduwd zal die verzekeraar geen cent betalen. Eigen schuld.

Misschien heb je zelf een verzekering op je Iphone afgesloten, misschien dat die wel uitkeert anders heb je een probleem en is de enige oplossing (als de ander een aansprakelijkheidsverzekering heeft) zeggen dat die jou per ongeluk in het zwembad duwde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liegen mag niet !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja duhhhh dan snap ik ook wel, maar daarom zijn de antwoorden hierboven ook niet goed. Ik leg alleen uit dat het niet kan als je de waarheid spreekt. Daarvoor hoef je nog geen min uit te delen want het antwoord is gewoon goed. Het is de enige manier maar niet legaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle Op het einde geef je wel de foute oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jou antwoord zet aan tot het plegen van fraude. - is terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom op zeg, pelle zet er alleen neer wat iedereen toch stiekem wel doet. Zij heeft alleen de ballen het hier ook daadwerkelijk neer te zetten.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, mijn antwoord was ook: meld het de verzekering. Maar ik ging er dan ook vanuit dat het per ongeluk is gebeurd en niet opzettelijk. Dat staat namelijk niet in de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry C4th maar ik doe het niet. Ik baal van de mensen die het wel doen, dank zij hen dienen we een hogere verzekeringspremie te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het ook niet (maar dat is meer omdat ik dat soort zaken niet verzekerd heb.. mochten ze sneuvelen, jammer dan, mijn pech). En ja je hebt gelijk, dankzij dat soort mensen dienen we een hogere premie te betalen, maar dat geldt voor alles. Er zijn altijd mensen die van dingen misbruik maken en anderen moeten daarvoor boeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vergeet ook dat als de maatschappij er achter komt de verzekeringsnemer per direkt geroyeerd kan worden en er niets uitgekeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He he, er is nog hoop. Een aantal plusjes hier. Nu Booker nog....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat IK dit doe? Ik leg alleen maar uit dat het op die manier zou kunnen, anders kan het niet. De vraagsteller heeft zelf de verantwoording of die dat doet ofzo. Je moet het zien als een manier van uitleggen. Als ik gestopt was bij 'Als die ander een aansprakelijkheidsverzekering heeft en tegen zijn verzekeraar gaat zeggen dat hij jou expres in het water heeft geduwd zal die verzekeraar geen cent betalen. Eigen schuld. ' snapt een goed verstaander ook dat er een andere manier is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het openlijk aangeven hoe iets gedaan moet worden heet aanzetten tot en in dit geval dus aanzetten tot fraude. Het is van geen belang of iemand weet dat er een illegale wijze is om iets voor elkaar te krijgen, als jij het als advies geeft ga je de fout in.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
jammer dat ik maar éen min kan geven
Je kunt degene die je duwde aansprakelijk stellen. Dat hij/zij daar wel of geen verzekering voor heeft maakt niet uit. Hij/zij blijft aansprakelijk voor schade. Wel verzekerd maar die keren niet uit? Schade voor de duwer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh en met je iphone in je zwembroek rondlopen is niet verschrikkelijk dom? Ik zou het als ik degene was die duwde dus echt niet gaan betalen, moet je maar beter op je spullen passen. Vroeger kreeg je ook geen gezeur als je iemand bij het zwembad in het water duwde, hooguit was je daarna zelf het haasje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Domheid is weer een ander onderwerp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar ik ga het niet pikken dat ik de rekening krijg omdat een ander zo dom is om met een iphone in een zwembroek rond te lopen als ik die persoon duw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eerste staat in de vraag niet dat het persoon een zwembroek droeg. Ten tweede, of je het pikt of niet, jij bent wettelijk aansprakelijk als jij de duw geeft die schade veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, dit is het goede antwoord. De duwer heeft een handeling gedaan en is daardoor verantwoordelijk voor de schade die daaruit voortvloeit. Of hij verzekerd is of niet doet niet ter zake. Je kunt hem gewoon wettelijk aansprakelijk stellen via een brief. Of hij dat pikt of niet (@Pelle) doet ook niet ter zake en verandert niets aan de aansprakelijkheid.
De oorzaak van het kapot gaan van de I-phone is niet het in de zwembroek dragen maar de duw in het water.

Echter ben ik bang dat de eigenaar voor de helft aansprakelijk wordt gesteld, hij kan in een zwembad namelijk verwachten dat hij op wat voor manier dan ook te water geraakt en heeft hij onvoldoende voorzorgsmaatregelen genomen om schade aan het toestel te voorkomen.