Iemand heeft mij in het zwembad geduwd terwijl mijn Iphone in min zak zat. Is er een mogelijkheid om dit te verhalen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als degene die jou duwde een WA-verzekering heeft kan het wel. Dan moet die persoon het melden bij zijn verzekeringsmaatschappij. Even navragen dus.

Het gaat jou dus om het verhalen van de schade op de ander. Als die ander een aansprakelijkheidsverzekering heeft en tegen zijn verzekeraar gaat zeggen dat hij jou expres in het water heeft geduwd zal die verzekeraar geen cent betalen. Eigen schuld. Misschien heb je zelf een verzekering op je Iphone afgesloten, misschien dat die wel uitkeert anders heb je een probleem en is de enige oplossing (als de ander een aansprakelijkheidsverzekering heeft) zeggen dat die jou per ongeluk in het zwembad duwde.

Je kunt degene die je duwde aansprakelijk stellen. Dat hij/zij daar wel of geen verzekering voor heeft maakt niet uit. Hij/zij blijft aansprakelijk voor schade. Wel verzekerd maar die keren niet uit? Schade voor de duwer.

De oorzaak van het kapot gaan van de I-phone is niet het in de zwembroek dragen maar de duw in het water. Echter ben ik bang dat de eigenaar voor de helft aansprakelijk wordt gesteld, hij kan in een zwembad namelijk verwachten dat hij op wat voor manier dan ook te water geraakt en heeft hij onvoldoende voorzorgsmaatregelen genomen om schade aan het toestel te voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100