Kunnen mijn sleutels (gereedschap) nog op een of andere manier vergoed worden?

Een vriend van me heeft een tijdje geleden 3 sleutels van me kwijtgeraakt. Deze hebben in totaal een waarde van minstens 40 euro. Ze zaten in mijn tas, toen pakte hij ze terwijl ik zei dat het niet mocht, hij wou ze niet teruggeven, daarna zei hij dat hij ze terug in mijn tas heeft gelegd maar dat was dus niet zo en toen konden we ze niet meer vinden.
Hij is echt iemand van het kapot en kwijtmaken en hij heeft afgelopen maand ook €30 schade moeten betalen aan een vriend van me. Eerst ontkende hij dat hij mijn spullen heeft kwijtgemaakt, wat later heeft hij het bekent dat hij ze was vergeten terug te leggen. Ik mag nu wat van zijn sleutels lenen maar die zijn al half kapot en ik vind ze veel te groot en onhandig. Zelf wil ik echt niet weer 40 euro aan gereedschap kopen en ik betwijfel of hij die van mij gaat betalen. Kunnen dit soort dingen door zijn of mijn verzekering gedekt worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met zulke vrienden hebje geen vijanden meer nodig . Maar nee niks per verzekering ! Wel direct iets van je zgn vriend confiskeren dus een boek z'n horloge of ander gereedschap en zeg m daar of daar kan jij mijn gereedschap kopen en dan krijg jij je onderpand terug vriend (gast) en blijf in het vervolg van m'n spullen af zonder toestemming anders hier niet meer welkom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gewoon een vriend van me, goeie jongen alleen hij heeft deze "tic" dat hij alles kapot maakt wat in zijn handen komt.

Antwoorden (2)

Het kan niet via jou verzekering vergoed worden. Wel kan dit gemeld worden bij de aansprakelijkheidsverzekeringverzekering van je vriend gemeld worden. Die wordt ook wel AVP genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me dat af. Hij heeft ze immers zonder toestemming gepakt en is ze daarna zelf kwijtgeraakt (onrechtmatige daad). Kan me niet voorstellen dat een AVP hier iets mee doet.
Als aantoonbaar is dat hij schade heeft veroorzaakt aan jouw eigendommen, dan moet hij die schade gewoon aan jou vergoeden. Dat is geen gunst maar een recht als je andermans spullen kapotmaakt.

Als hij een verzekering heeft die voor vergoeding zorgt (aansprekelijkheidsverzekering particulieren) is dat prettig voor hem maar dat is verder niet relevant.

En om misverstanden te voorkomen om wiens gereedschap het gaat, is het misschien handig het van een merkteken te voorzien.
Computoon