Kan iemand vertellen hoe hoog het eigen risico op de zorgverzekering zal worden in 2013?

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf het antwoord al gevonden €350 per jaar dat is een enorme stijging. De historie van het eigen risico op de zorgverzekering http://www.basisverzekeringen2012.nl/?p=Basisverzekering-eigen-risico ongetwijfeld zal dit mogelijk wel ten goede komen aan een lagere maandelijkse premie.

Nu maar hopen dat ik niet ziek wordt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het exacte bedrag is nog helemaal niet bekend, dat werd over de verkiezingen getild:

Eigen risico zorgverzekering 2013

Het eigen risico zorgverzekering 2013 zal stijgen, maar is tot op heden nog niet bekend. De laatste geruchten uit Den Haag spreken over een eigen risico van 350 euro. Maar officiële cijfers zijn nog niet bekend.

In 2012 is het standaard eigen risico 220 euro. Een stijging van 50 euro ten opzichte van 2011.

Het verplicht eigen risico is voor iedereen gelijk. Dit verplicht u om het eerste deel van de door u gemaakte zorgkosten zelf te betalen. Door de alsmaar stijgende kosten in de zorg heeft de overheid besloten om dit systeem in te voeren. Hierdoor worden de kosten deels door de begunstigde van de behandelingen opgevangen.