Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet na 2 herinneringen 208 euro incassokosten betalen. Kan ik hier nog onderuit komen? Ik heb nl nooit een aangetekende brief gehad..

Wel twee herinneringen gehad via de post, maar niet aangetekend. Gaat om Univé..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Helaas is er geen aangetekende brief nodig om jou te laten betalen.... Hier kom je dus NIET onderuit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien had je beter tijdig kunnen bellen met unive om een betalingsregeling op te stellen, heb je nu niets meer aan maar laat het voortaan even aan de eiser weten hoe je er voor staat. Er zijn nog steeds bedrijven die schappelijk zijn in het opstellen van zo'n regeling.
Bij programma's als dubbeltje op zn kant lukt het ook vaak om de incassokosten er af te halen dus mss kan je alsnog wat regelen
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Incasso kom je niet onderuit. Zij hebben nu al werk gedaan en hun enige dong is om geld te cashen. Niet voor rede vatbaar, daar worden ze niet voor ingehuurd. Betalen zal ze moeten...
Je hebt herinneringen gehad, dus daar kan je niets mee.
Misschien kan je iets met de hoogte van het bedrag, vanaf 1 juli wordt er een nieuwe wet van kracht, dat is het natuurlijk nog niet, maar je kan er altijd even over bellen.
Incasso kosten over een bedrag van 2500 euro mag maximaal 15% incasso kosten berekent worden.
In de link staan nog meer bedragen.
Dus afhankelijk van de.hoogte van je rekening kan je proberen er iets af te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ook voor 1 juli zijn er een soort van maximum bedragen, officieel niet alleen wel via de rechter en dat weten de incassobureaus ook:
De belangrijkste info staat onderaan, maar beter even helemaal goed doorlezen. ( de vraagsteller bedoel ik dan)
http://schuldinfo.nl/index.php?id=50&
De hoogte van de incassokosten kan afhangen van het in te vorderen bedrag. Per 1 juli 2012 geldt voor vorderingen tot bij voorbeeld € 2500,- een tarief van 15% met een minimum van € 40,-. Kijk op www.schuldinfo.nl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer heb je gehoord over de incassokosten? Als je dit bericht deze week hebt ontvangen, zou ik heel snel de oorspronkelijke rekening (dus zonder incassokosten) betalen. Je kunt dan altijd zeggen dat de incasso-melding en je betaling elkaar hebben gekruist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas stinken ze daar meestal niet in, op het moment dat bij hen de brief de deur uitgaat ben je al veel te laat met betalen. Bovendien staat er op hun brief een eerdere datum dan op jouw betaling, dus het gaat heel lastig worden om er onderuit te komen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding