Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag zorgverzekeraar kosten voor een behandeling die in 2012 worden gemaakt, tlv eigen risico 2011 brengen?

Mijn tandarts heeft eind vorig jaar een machtiging/toestemming voor extra behandel-uren aangevraagd, voor mij als angstpatient.
Mijn verzekeraar is hiermee akkoord gegaan en de kosten dienen tlv mijn eigen risico te worden gebracht.
Echter, de verzekeraar heeft de kosten tlv mijn eigen risico van 2011 gebracht, terwijl ik pas dit jaar met de behandeling ben begonnen. Ik heb ze hier al in december vorig jaar op geattendeerd, maar ze zijn er niet mee eens.
Nu moet ik dus mijn eigen risico over 2011 en 2012 betalen, voor een behandeling die ik in 2012 ben begonnen en zal afronden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
678

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat mag want de aanvraag is vorig jaar gedaan en toestemming voor gegeven.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt voor een kroon die nog net in het oude jaar was aangevraagd,het werd ook in het jaar van aanvraag gedeclareerd.

Toegevoegd na 41 seconden:
Ondanks dat ik de behandeling in het nieuwe jaar kreeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je iets aanvraagt dat wordt gehonoreerd en je zou van de machtiging geen gebruik maken, dan moet je toch betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is pas als er daadwerkelijk behandeld wordt,maar de aanvraag is in 2011 gedaan en goedgekeurd,dan wordt het in 2011 ook van je eigen risico ingehouden ook al wordt je het volgend jaar geholpen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding