Schadevrijejaren ook kwijt na diefstal?

Ik heb een auto en brommerverzekering. Mijn brommer is bestolen van windscherm en een tweede keer in het zadel open gesneden. Vervolgens zijn mijn 4 schadevrijejaren voor brommer en 6 van de auto verdwenen. Kan dit zomaar, waar ik niet voor de schade verantwoordelijk ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Definitie schadevrije jaren:

Schadevrije jaren zijn jaren waarin u als bestuurder van een motorrijtuig geen schade veroorzaakt. Via deze schadevrije jaren kunt u bonus/maluskorting opbouwen, deze korting wordt ook wel no-claimkorting genoemd. Door dus schadevrij te rijden bouwt u schadevrije jaren op. Deze schadevrije jaren geven korting op de premie. Daar tegenover staat dat wanneer u wel schade rijdt u wordt ‘gestraft’. Het bonus/malussysteem straft schaderijdende bestuurders met een hogere premie.

Dus niet m.b.t. diefstal of schade die toegebracht wordt aan jouw brommer.
Ik adviseer je contact op te nemen met de consumentenbond.
http://www.consumentenbond.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schade is schade en als je die via je verzekering wilt laten vergoeden zal dat gevolgen hebben voor je no-claim. Daarvoor is het waarborgfonds met al zijn regeltjes, daarmee kun je (als je voldoet aan alle regeltjes) bijv parkeerschade vergoed krijgen bij het waarborgfonds en zo blijf je no-claim heel. Of je bromfietsschade ook naar je auto-noclaim kan vind ik wel weer apart, wat zegt je polis hierover?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,als je claimt gaat er no claim af,of je het nu wel of niet zelf gedaan hebt. Alleen vind ik het vreemd dat hier dan ook de autoverzekering erbij wordt betrokken want dit is toch een andere polis,dus volgens mij klopt dit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

- Wat gebeurt is met de brommer raakt m.i. de autoverzekering niet, omdat het een andere polis is.
- het gaat er niet of het de schuld is van de verzekeringnemer maar of er geclaimd wordt, dus of het de verzekeringmaatschappij geld kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jè wel! Kijken of ik de 50 euro kan terug storten... :s