Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een verzekeraar van iemand anders mij aansprakelijk stellen voor de schade van een ongeluk die door mij is veroorzaakt toen ik minderjarig was?

Toen ik 17 was heb ik een ongeluk gehad met een bromfietser. Ik was aan het fietsen met mp3 op en ging vlak voor een stop licht aan de linker kant van de weg voorsorteren. daarbij keek ik om en zag een brommer maar die was nog niet aan het inhalen. Toen ik ging voorsorteren botste ik met de bromfietser, die uiteindelijk viel, ik zelf had niks. Nu ben ik 19 en krijg ik een brief van compander en stellen ze mij aansprakelijk voor de schade op grond van artikel 7:962 BW. Ik heb die artikel gelezen en werd er niet wijzer van. Weet iemand of ze dit kunnen doen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
632

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Je moet deze aansprakelijkheidsstelling doorsturen aan de aansprakelijkheidsverzekeraar van je ouders Deze handelen het dan af met andere verzekeraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding