afkopen polis

mijn ouders hebben ooit voor mij een uitvaartpolis afgesloten
waarde nu 600 euro
premievrij
als ik deze polis wil afkopen
bestaat er dan een wettelijke regeling voor de afkoopwaarde?
zo niet,,,,wat is regulier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet op te veel rekenen. Ik heb hier ook wel eens naar gekeken bij de polis die mijn ouders ooit voor mij hadden afgesloten, en er bleef nog niet een derde van over als ik hem zou cashen.

Het beste antwoord

Je kan de uitvaartpolis inderdaad afkopen, alleen de ze bereken een heel veel administratiekosten. Je mag hopen dat je van de 600 euro, 300 euro overhoud. Als je wil weten wat het bedrag is wat je krijgt bij afkoop, kan je altijd contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij waar die is afgesloten. Je verliest ten alle tijden geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verzekeringmij. maakt de waarde contant en zal wellicht (en graag) aannemen dat je 100 wordt, dus dan is de uitkering laag.
Bovendien worden er "administratiekosten"in rekening gebracht.
Dus gewoon het einde afwachten.