Bestaat er een annuleringsverzekering waar vooraf opgelopen letstel onder valt? heb been gebroken en weet niet of ik voldoende hersteld ben in de vak.

Mijn been is gebroken en ik wil in oktober naar NY. Ik weet niet of mijn been dan alweer voldoende te belasten is. Kan ik nu al wel een reis boeken en die tegen die tijd evt. annuleren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

zes weken gips misschien nog daarna 2 maanden rustig aan opbouwen. Oktober is nog 8 maanden verder. Je kunt bij je vakantie een annuleringsverzekering afsluiten
13 jaar geleden
Nee. Bij alle annuleringsverzekeringen is er een clausule die ongeveer zo gaat:

Tevens geldt dat geen aanspraak op vergoeding bestaat indien bij het sluiten van de verzekering zodanige
omstandigheden bekend of aanwezig waren dat het te verwachten viel dat de reis geannuleerd zou moeten worden.
13 jaar geleden
Wat voor been letsel?
Als het een simpele breuk is mag je verwachten in oktober hersteld te zijn en gerevalideerd. Is derhalve dan geen extra risico.

Praat je over een erg gecompliceerde breuk dan zal de verzekering terecht zeggen dat dat niet als reden voor annuleren telt....bv als je metalen pinnen in je been hebt die net tegen oktober weer operatief verwijderd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zijn algemeenheid valt medisch aantoonbaar letsel onder de voorwaarden van de polis. Echter men zal wel kijken of je zelf wat te verwijten bent aan het ongeval. In principe zou je denk ik gewoon moeten kunnen gaan. Ik weet niet hoe eea werkt als je een vakantie nu gaat boeken wetende dat het mischien niet haalbaar is, die vraag zou ik heel duidelijk neerleggen bij de verzekeringsmaatschappij/reisorganisatie voordat je definitief boekt. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is natuurlijk of je al een annuleringsverzekering hebt. Het is namelijk niet mogelijk een brandend huis onder water te verzekeren of te wel als er al letstel is waardoor er een kans bestaat dat je de reis niet kunt gaan maken zal niemand je willen verzekeren. Het beste advies indeze is over te gaan tot een doorlopende reis/annuleringsverzekering. Ik adviseer daarin vaak Aegon omdat deze erg goede voorwaarden heeft en een goede prijs/kwaliteitsverhouding en wat belangrijk is niet kinderachtig met claimen. Hiervoor kun je terecht bij de meeste onafhankelijke tussenpersonen