Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel behoor je een rekening van je ziekenfonds te krijgen?

Ben vorig jaar augustus een keertje naar een arts in het ziekenhuis geweest. Krijg vandaag een brief dat de rekening door mijn zorgverzekeraar betaald is aan het ziekenhuis, maar dat ik een bedrag van €132.-, eigen risico zelf moet betalen. Is dat niet een beetje laat of gaat dat altijd zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
465

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er kunnen meerdere dingen spelen: het ziekenhuis kan de rekening laat ingediend hebben - maar dat is een zaak tussen het ziekenhuis en jouw verzekering.
Jij betaalt je eigen risico voor zover dat nog niet 'opgebruikt' was, dus de verzekeraar stuurt je daarvoor een factuur.
Als je zeker weet dat dit eigen risico hoort bij die rekening, dan vind ik het wel erg laat, na 16 maanden, alleen vermoed ik niet dat je daarmee een argument hebt om niet te betalen bijvoorbeeld. Wel zou ik melden dat je het veel te laat vindt.
Wat ook kan zijn, is dat de mededeling over de ziekenhuisrekening en de mededeling over het eigen risico los van elkaar staan.
Dus zoek goed uit waar die 132 euro precies voor is, bel anders je verzekeraar om het je te laten uitleggen. Kun je gelijk vragen waarom dit bericht zo lang op zich heeft laten wachten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze hebben waarschijnlijk gewacht om te zien of er nog meer rekeningen kwamen en dit is het saldo van je eigen risico van in totaal 165 euro per jaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding