Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is het beste om een WW uitkering aan te vragen?

Heb deze week een handtekening onder een VSO gezet, vanaf 1 januari 2024 is mijn contract beëindigd en kan ik WW ontvangen. Op het internet staat 2 weken voor mijn laatste werkdag, kan ik WW aanvragen, maar is het slimmer om het nu te doen en heb ik dan ook al gelijk verplichtingen als ik dat nu doe?

8 maanden geleden
926
ronron1212
8 maanden geleden
Dat heeft geen zin twee weken is de termijn. zodra je een ww uitkering hebt heb je ook verplichtingen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het UWV neemt een aanvraag pas in behandeling als deze in de periode van 1 week vóór tot 1 week ná de eerste dag van werkloosheid wordt ontvangen. Dus als je de WW-uitkering nu aanvraagt, zal deze worden afgewezen, omdat je te vroeg bent.
Waarom je de uitkering pas zo laat kunt aanvragen? Je wordt geacht nu al op zoek te gaan naar een andere baan. Als je op 1 januari 2024 een nieuwe baan hebt, heb je geen WW-uitkering meer nodig en hoef je deze dus ook niet aan te vragen.
(Lees meer...)
8 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding