Moet ik de studiefinanciering van de maanden nadat ik mijn diploma al heb terug betalen?

Ik krijg dus dit jaar eerder mijn diploma omdat ik eerder klaar ben (ik denk al in maart) maar ik weet dus niet zeker of ik de maanden maart tot juni dan moet terug betalen

1.3K
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Je hebt tot de 10e van de volgende maand om uit te schrijven. Dus ja. Je moet terugbetalen.

Antwoorden (1)

Na het behalen van je diploma moet je je uitschrijven bij je opleiding. Doe je mbo, dan regel je dat bij je school. Doe je hbo of wo, dan regel je dat via studielink. Na uitschrijving bij je opleiding heb je geen recht meer op studiefinanciering, ook niet op reisproduct en lening. Dat moet je dus ook stopzetten. Doe je dat niet, dan moet je dat later terugbetalen. Ook voor de maanden dat je onterecht reisproduct hebt gehad, moet je dan betalen, zelfs als je je ov kaart helemaal niet hebt gebruikt.
een jaar geleden