Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik recht op kinderbijslag?

ik ben 17 en leef in een pleeggezin mijn ouders geven mij alleen 50 euro in de maand als ik ze bel al klinkt dat niet erg maar vind ik dat wel ik heb traumas en mijn ouders hebben me geestelijk mishandelt. ik zelf werk wel 10 uur in de week. ze besteden de rest van het geld niet en ze storten het alleen naar me toe als zij dat willen anders besteden ze niks aan mij hebben zij nog steets recht op kinderbijslag?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Kinderbijslag of niet; jij hebt geen wettelijk recht op zakgeld.
MarBet
2 jaar geleden
De vraag is eerder of je ouders nog recht hebben op kinderbijslag. Volgens mij is dit als je niet thuis woont alleen zo als je ouders een minimaal bedrag besteden aan jouw onderhoud, ik dacht rond de 400 euro per kwartaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Of je ouders nog recht hebben op kinderbijslag voor jou, hangt af van hoeveel geld zij nog betalen aan onderhoudskosten voor jou. Onderhoudskosten zijn bijvoorbeeld kleding en schoenen, vakantie, vervoer bij bezoek, verzekeringen, schoolgeld.
Als jouw ouders per kwartaal meer dan 440 euro uitgeven aan onderhoudskosten voor jou, dan kunnen zij nog recht hebben op kinderbijslag.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding