Betalen om verlof te laten uitkeren, is dit normaal?

Bij mijn einde dienstverband op 31-12-2018 (bij een uitzendbureau) had ik nog 18 verlofuren. Ik heb in de eerste week van 2019 nog 8 verlofuren in week 50 en 8 uren in week 52 laten uitbetalen. Althans dat dacht ik. Wat blijkt ik moet € 62,91 terugbetalen. Dus ik vraag voor het uitbetalen van 2 dagen en ik moet daar nog geld voor geven. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij de beëindiging van het dienstverband moeten vakantiedagen inderdaad uitbetaald worden. Over dat bedrag moet een Bijzonder tarief (belasting) worden betaald. Kan het zijn dat hier geen rekening mee gehouden is, waardoor u nu moet terugbetalen?
KennisDelen
5 jaar geleden
Misschien was het al uitbetaald, omdat je tot 31/12 in dienst was?
teusvh
5 jaar geleden
Ik denk dat niemand weet hoe dat kan, behalve het uitzendbureau.
Mijn advies: vraag het gewoon.
En als je dan twijfelt aan hun toelichting, kun je hier werderom een vraag stellen.
Of hun verhaal geloofwaardig is, en of dat zomaar mag.

Antwoorden (1)

De vraag is voor mij wat onduidelijk maar uiteraard hoef je niet te betalen om verlof te laten uitkeren.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat het bureau op een eerder moment een uitbetaling heeft gedaan, dat die uitbetaling niet goed was (bijv. te veel uren uitbetaald, of uren dubbel meegenomen of tegen het verkeerde bedrag) en dat men dat nu corrigeert. In zo'n geval heb je eerder te veel salaris gehad en wordt dat nu rechtgetrokken. En klopt het per saldo weer.

De enige die kan uitleggen wat er gebeurd is, is het uitzendbureau. Neem je loonstrook mee. Sommige loonverwerkers zijn in staat om daar een bijzonder ingewikkeld ding van te maken.