Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een wao uitkering, kan dat ook met alleen een postadres of iets anders?

geachte medewerker(ster),
ik heb een wao uitkering, maar nu heb ik mijn appartement verkocht. maar nu heb ik moeite om een sociale huur woning te vinden, is hier een oplossing voor?
m.v.g. peter

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K
ronron1212
6 jaar geleden
Wij zijn geen medewerker(ster) maar gewoon gebruikers van deze vragen site.
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom heb je je appartement verkocht zonder duidelijk vooruitzicht op een nieuwe woning?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Regels sociale huurwoning : Om huurwoningen betaalbaar te houden voor mensen met een lager inkomen, gelden er regels voor de huurprijs van sociale-huurwoningen:
-maximum huurprijs voor de woning: het puntensysteem van uw woning bepaalt dit;
-maximum jaarlijkse huurverhoging;
-een niet te hoog inkomen om in aanmerking te komen voor een sociale-huurwoning van een woningcorporatie;
-huurtoeslag: een tegemoetkoming van de Rijksoverheid in uw kosten voor huur. Hoe hoog de toeslag is, hangt af van uw huurprijs, uw inkomen, uw leeftijd en uw woonsituatie;
-u en uw verhuurder kunnen de Huurcommissie inschakelen bij onenigheid tussen huurder en verhuurder.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/verschil-sociale-huurwoning-woning-vrije-sector


...moeite om een sociale huurwoning te vinden.... schrijf je.
Gewoonlijk sta je lang op een wachtlijst. Die lijst is lang omdat er te weinig sociale huur woningen zijn of teveel liefhebbers. Hieraan zijn regels verbonden, nog afgezien van de spoedgevallen die altijd voorgaan. Mogelijk heb je moeite met het vinden van een sociale huurwoning omdat sociale huur woningen bedoeld zijn voor mensen met een klein inkomen zonder kapitaal.

Sociale huurwoningen worden verhuurd door woningbouwcorporaties, informeer hier eens of het hebben van een postadres (na het verkopen van je flat) een probleem oplevert. In het lijstje van de Rijksoverheid kom ik dit niet tegen.

https://www.ad.nl/zoetermeer/wachttijden-voor-sociale-huur-naar-recordhoogte~a8ac299e/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding