Hoe regel ik extra toeslagen als gescheiden vrouw?

Hallo,

Ik zit in een scheiding en heb een uitkering via het UWV. Ik heb blijkbaar recht op een aantal toeslagen maar online vind ik deze info niet duidelijk.
Wie kan me vertellen waar ik eventueel recht op heb maar vooral waar en hoe deze moet aanvragen.
Mijn dank is groot.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
fisbel
6 jaar geleden
Let u erop dat er mogelijk recht is op 1 van de 4 toeslagen vanaf het moment dat de scheiding is aangevraagd. Dit jaar, waarschijnlijk 2017, wordt in 2 delen geknipt. Het eerste deel is toen u nog toeslagpartners was. En het tweede deel van het jaar (vanaf aanvraag scheiding) bent u alleenstaand. Voor deze periode geldt uitsluitend uw JAARinkomen.

Antwoorden (2)

Op de website van de belastingdienst (zie link hieronder) kun je over alle toeslagen informatie vinden, zien waar je recht op hebt en preofberekeningen maken. Het aanvragen van een toeslag doe je op Mijn Toeslagen. Hiervoor moet je inloggen met je DigiD

Toegevoegd na 3 minuten:
Aangezien wij je situatie niet kennen, is het moeilijk te zeggen waar je recht op hebt. Mogelijk op huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag (als je kinderen hebt), maardat hangt allemaal van o.a. je inkomsten, woonlasten en gezinssituatie af.

Toegevoegd na 15 minuten:
Voor zorgtoeslag kun je ook nog terecht op zorgtoeslag.nl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dag Jan, dank voor je info. Ik ga eens kijken of ik eruit kom. Tja, ineens moet ik de administratie zelf doen. Wel goed voor mijn onafhankelijkheid ;)
Dank je!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Succes daarmee, komt vast goed!
fisbel
6 jaar geleden
@JanJ2002:
U bent er mogelijk niet mee bekend dat zorgtoeslag.nl een commerciele partij is die geld vraagt voor het aanvragen van zorgtoeslag. De informatie op deze sita, daar is niet veel mis mee. Maar zorgtoeslag aanvragen kan even eenvoudig en vooral GRATIS via de belastingdienst. U vergat de 4e toeslag te noemen: het kindgebonden budget. Daar is recht op als er een inwonend kind is jonger dan 18 jaar. Ook mis ik in uw antwoord de link naar de proefberekening toeslagen. Via deze links is eenvoudig te checken of er recht is op 1 of meer toeslagen.
Zie https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@fisbel, dank voor de aanvulling. Dat zorgtoeslag.nl commercieel is, is bekend, het ging mij om de informatievoorziening. Het was niet mijn opzet uitputtend te zijn omdat ik, zoals ik aangaf, niet de situatie van de vragensteller ken. Ik ga ervan uit dat iemand ook nog enige zelfwerkzaamheid kan verrichten ;-). Dat op de site van de belastingdienst een proefberekening gemaakt kan worden heb ik aangegeven (zij het niet met de link inderdaad)
Heb je de site berekenuwrecht.nl van het nibud al bekeken?
staat ook veel in
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dag, Ga ik zeker eens bekijken, fijn, bedankt!