Worden deze inkomsten gekort op mijn WW uitkering?

Mijn contract bij mijn werkgever verloopt op 31/01/2017, en ik krijg (zoals bijna iedereen) geen vast contract. Ik heb WW aangevraagd per 01/02/2017. Alleen nu heb ik twee vragen.

Mijn werkgever betaalt met een maand vertraging. Dus eind december ontvang ik mijn loon over november, eind januari ontvang ik mijn loon over december en inderdaad, eind februari ontvang ik mijn loon over januari. Worden deze inkomsten gekort op mijn WW? Ik begreep dat alle inkomsten uit je dienstverband die je hebt verdiend voor je eerste werkloosheiddag niet meetellen. Klopt dit?

En ook ontvang ik mijn opgebouwde vakantiegeld. Deze wordt toch ook niet op mijn WW uitkering gekort?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Je hebt het in je vraag over inkomsten uit vorig werk. Dus loon en vakantiegeld wat hoort bij je ex dienstverband. Je moet het opgeven en een omschrijving meegeven. Dus loon van vorige werkgever later uit betaald. Het wordt niet gekort op je ww uitkering.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even kijken of ik het goed heb begrepen. Mijn WW gaat op 01/02/2017 in. Mijn gewerkte uren van januari die ik eind februari krijg uitbetaald tellen dus niet mee met de WW. Uiteraard wel even aangeven op het inkomstenformulier. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor het te krijgen Vakantiegeld?
ronron1212
7 jaar geleden
Ja alles is inkomen uit vorig werk wel even goed omschrijven.
Alhoewel je overal op internet kunt lezen dat dit soort inkomsten niet verrekend worden, heb ik zelf helaas de ervaring dat het UWV dit wel doet.

Ik zou als ik jou was met je werkgever proberen te regelen dat de eindafrekening wordt opgemaakt in je laatste werkmaand. Scheelt een hoop gedoe.

Succes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
@annelies1961 even met het uwv bellen de de zaken worden weer recht gebreid.