hoe werkt een spaarrekening ?

Hallo mensen, Ik heb een eigen spaarrekening waar aardig wat geld op staat, maar ik kan er niet bij. ik ben al 26 , maar een paar jaar geleden had ik met mijn vader afgesproken dat hij mijn spaarrekening in de gaten voor me zou houden maar mijn vader is vorig jaar overleden. Daarna ging ik mijn tante die rol overnemen. Alleen het irritante is ; wanneer ik haar geld van mijn spaarrekening vraag doet ze er moeilijk over omdat ze bang is dat ik later schulden krijg en het geld daar beter voor kan gebruiken. ook heb ik haar gezegd dat ik zelf weer mijn spaarrekening wil beheren, maar dan krijg ik weken lang geen antwoord. Natuurlijk word ik hier gek van want nu heeft iemand anders macht over mijn geld terwijl ik al 26 jaar ben. En wanneer ik echt iets wil kopen waar ik van droom kan dat dus ook niet. Je hebt geen pasje nodig voor je spaar.... ik heb een rabobank spaarrekening, Laatst ging ik naar de rabobank toe om te vragen of ze geld van mijn spaar wouden halen maar dat doen ze niet. hoe kom ik op mijn spaar ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sparen
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Staat de rekening op jou naam? Sta je niet onder bewind? Normaal moet je gewoon met je paspoort naar de bank gaan als de rekening op jou naam staat en dan moeten ze je helpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212 Ja staat onder mijn naam en sta niet onder bewind. oke dan probeer ik straks bij de bank
ronron1212
7 jaar geleden
Hoe komt het dat je tante dan is gemachtigd?
Erna55
7 jaar geleden
Om welke reden ben je akkord gegaan dat je vader je spaarrekening "in de gaten zou houden" .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat ik dacht dat dat toen verstandiger was @ronron1212 Ja klopt @Erna55
omdat mijn vader geld voor me wou sparen toen, omdat ik een gat in mijn handen heb.
toen nam mijn tante het over en is het toch heel erg onhandig vind ik.
maar het is al opgelost! Thanks @ronron12
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt ( nog steeds ) " een gat in je hand" , zeg je zelf.
Misschien is het toch wel een goed idee dat je tante je tegen jezelf beschermt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Sam07veer
Dat is mooi! maar hoe is het opgelost?
Zou fijn zijn als je even uit de doeken doet HOE je het hebt kunnen oplossen met de bank, na eerder nul op request gekregen te hebben?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goede vraag van Jodokus52

Antwoorden (1)

Ik neem toch aan dat die rekening op jouw naam staat? in dat geval zou ik naar de bank gaan en die rekening opheffen, het bedrag laten uitbetalen of op een andere rekening laten storten.Overigens krijg ik het vermoeden dat er niet al te veel meer op die rekening staat, heeft je tante pas nog een nieuwe auto of iets dergelijks gekocht?:)