Als je op internet geld verdiend met site's bezoeken, gaat dat dan van je uitkering af?

Wij hebben hier thuis een uitkering, maar ik zit sinds kort op een site waar je geld kunt verdienen met website's bezoeken. Weet nog niet helemaal of het werkt, maar als het werkt en het vervolgens word gestort op je paypal rekening, loop je dan kans dat er iets met je uitkering gebeurt? Ik bedoel bijvoorbeeld: Dat een uitkering minder wordt.
Hopelijk kunnen mensen mij hiermee helpen.
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sparen
1.4K

Antwoorden (2)

Ligt eraan welke uitkering je hebt. Ik heb zelf een Wajong uitkering en mag naast mijn inkomen een bepaald bedrag bij verdienen. Wel ben ik verplicht hier melding van te doen. Ook als ik het bedrag dreig te overschrijden is melding verplicht.

Per uitkering verschilt het bedrag dat u mag bij verdienen. Misschien dat iemand anders mij kan aanvullen betreft procenten en bedragen.
8 jaar geleden
Als het gaat om een bijstanduitkering of vergelijkbaar, ben je verplicht dit te melden: VOORAF wel te verstaan.
Niet of te laat melden is een vorm van uitkeringsfraude, en kan makkelijk veel gezeur met de uitkerende instantie opleveren, en in het ergste geval een forse strafkorting.
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Melding wil dus niet zeggen dat je gekort wordt. Het bijverdiende bedrag zal echt niet de pan uitrijzen, dus grote kans dat je niets hiervan hoeft in te leveren. Maar eerlijkheid voor alles en dit melden voorkomt moeilijkheden achteraf. Tinus Plus.
tinus1969
8 jaar geleden
Misschien wordt er gekort, misschien niet -maar niet melden geeft vrijwel zeker gezeur als het uitkomt.