Kan je als minderjarige een spaarrekening openen?

Ik ben dus 17, maar wil graag een spaar rekening openen bij de rabobank.

De zomer komt er aan dus ga ik veel werken. Veel werken betekent (redelijk)veel inkomen. Maar nu wil ik dit geld dus opzij zetten tot ik 1000euro heb. Is het mogelijk om zo'n rekening te openen. En ook dat minimum van 1000 aan te zetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sparen
2.2K

Het beste antwoord

Ja, dat kan, er moet dan wel 1 van je ouders/verzorgers mee, om te tekenen voor toestemming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je link wijst niet naar een duidelijk antwoord..?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zoals Crea aangeeft. Hier is- als het goed is- de link naar de pdf gebruiksvoorwaarden van de Rabo Jongerenrekening. Het staat nogal verstopt, maar bij lid 5 zie je wel staan dat je wettelijk vertegenwoordiger nog het feitelijke beheer heeft over de rekening tot op de dag dat je 18 wordt.
https://www.rabobank.nl/images/jongerenrekening_2011_29353874.pdf Eigenlijk is dit bij alle banken zo (toestemming ouders bij rekening minderjarige). Overigens zou ik niet verwachten dat je ouders hierover moeilijk gaan doen. Waarom zouden ze het jou niet gunnen dat je gaat sparen, dat is toch juist positief, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke reactie uhmramon. Duidelijker dan wat ik wilde aantonen. Ik doelde op het als je ouders het goed vinden, maar dit is duidelijker. Ik heb zelf 3 kinderen, die alle drie bij een andere bank een rekening hebben geopend, dit toen zijn nog geen 18 waren, bij alle drie moest ik mee om mijn handtekening te zetten.