kun je geld opnemen van smartengeld?

Ik heb voor mijn dochter een bedrag voor 7000 euro gekregen. Ze is nog minderjarig en dit geld is op een gewone spaarrekening gezet. Nu is de vraag kan ik hier geld opnemen zonder problemen(ik kan namelijk gewoon opnemen en inleggen op die spaarekening

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is mij niet duidelijk of dit om een jongerenspaarrekening gaat, of een spaarrekening voor volwassenen, maar in beide gevallen kost het geld, je valt terug in rente, zodra er geld is opgenomen bij zowel de gewone als de jongerenrekening. bovendien is er bij een jongerenrekening of kinderrekening nog iets anders wat ten nadele van de opname kan komen, veel kinderspaarrekeningen laten geen tussentijdse opnames toe, of alleen in bijzondere gevallen zoals aantoonbare studiekosten. Je kunt bij een normale spaarrekening de maandelijkse inleg bevriezen als je tijdelijk het geld niet kunt missen. Het kost u echter wel weer discipline om het sparen na zo’n periode weer voort te zetten. Het is verstandig dit geval te bespreken met je bank, zodat je duidelijkheid krijgt in de precieze kosten en de mogelijkheden, die deze rekening biedt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100