Hoe betrouwbaar is het depositogarantieregeling in luxemburg?

De chinese bank icbc valt onder het luxemburgse garantiestelling tot 100.000 euro
icbc geeft rente van 2.94% op 1 jarig deposito
en is ook actief op de nederlandse markt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1.2K

Het beste antwoord

Ongeveer dezelfde vraag is al eerder gesteld. Zie ook bron.
De garantstelling en betrouwbaarheid van de regeling in Luxemburg komt overeen met de Nederlandse en bedrag is ook tot €100.000. Nadeel is dat je de aanvraag voor een eventuele claim in Luxemburg moet indienen.
Deze Chinese bank communiceert alleen in het Engels of Chinees. Voor een deposito moet je ook een betaalrekening als tegenrekening bij deze bank openen. Rekeningen openen kan niet via internet, gaat via formulieren in het Engels of Chinees.
Als het om een bedrag van bijvoorbeeld €10.000 gaat is het zo'n €90,00 verschil in rente met een dagelijks opvraagbare rekening in Nederland. Bedenk dus of je voor dat bedrag de moeite wil nemen en je geld daarvoor een jaar vast wil zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wanneer het 75000 euro betreft ,,tja dan wordt het plus plus