Hoeveel spaargeld heeft een gezin met 1 kind gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kun je berekenen wat handig is om als buffer te hanteren in jouw situatie: https://service.nibud.nl/bufferberekenaar/

Antwoorden (2)

Lastige vraag, je hebt ook niet veel aan het antwoord en ik kan niet vinden wat het is bij 1 kind. Het maakt het ook zo lastig omdat het ene gezin met 1 kind uit een alleenstaande moeder bestaat in de bijstand en het andere gezin met 1 kind multimiljonair is.

" Een Nederlands gezin heeft gemiddeld tussen de 20.000 en 35.000 euro aan spaargeld. "
http://gemiddeldgezien.nl/meer-gemiddelden/102-gemiddeld-spaargeld

Misschien heb je meer aan de tabel op deze pagina: http://www.nibud.nl/over-het-nibud/actueel/nieuws/artikel/40-van-de-huishoudens-heeft-te-weinig-buffer.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Nederlandsche Bank geeft in deze Excel spreadsheet een overzicht van de spaar- en depositotegoeden vanaf 1996. In dat overzicht is te zien dat medio 2009 huishoudens in Nederland gezamelijk 339 miljard euro aan spaargeld hadden en 81 miljard aan beleggingen. De pensioenpot was met 853 miljard euro flink gevuld. Medio 2009 telde Nederland volgens het CBS zo'n 16,5 miljoen inwoners (*) en 7,3 miljoen huishoudens (*). Dit betekent dat er per inwoner (inclusief kinderen) gemiddeld ruim 20.000 euro is gespaard en per huishouden ruim 46.000 euro

De bron is de website van spaarbaak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal nu wel een stuk lager liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crea
Je moet alleen maar in landelijke gemiddelden denken en niet in persoonlijke of regionale omstandigheden. Gemiddelden veranderen nooit heel erg veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen hebben gewoon hun baan nog en daar is weinig veranderd, ze zijn juist minder gaan uitgeven doordat het vertrouwen lager is geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou met de crisis en de vele werklozen, ik denk hierbij landelijk, daarbij zijn er veel bedrijven failliet gegaan en de huizenprijzen gedaald, ik vermoedt dat er dit jaar en vorig jaar flink is geknabbeld aan het spaargeld, je vermoeden of vraag over het antwoord naar voren brengen mag, dus daar maak ik gebruik van. en ja, je hebt gelijk door mij komt dat gemiddelde niet in stijgende lijn, maar dat was geen reden om deze reactie te plaatsen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoelde het niet rottig Crea, maar er is ondanks de crisis nog steeds veel geld wat gespaard wordt door de mensen. Men is altijd bang voor nog slechtere tijden en wil iets achter de hand hebben.