Fortis en Dexia zijn geen goede banken zegt men,welke bank kan ik best mijn spaarcenten opzetten voor 3jaren?

Goede Belgische bank

Toegevoegd na 7 uur:
IN BELGIË BESTAANDE BANKEN

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
1.2K

Antwoorden (7)

Hebben jullie in belgie een SNS bank?

De SNS bank geeft een goede rente op spaargeld

de ing is ook betrouwbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nooit voor beursgenoteerde banken gaan zoals ING, je kan al raden waar alle winst naartoe gaat.

Éen van de banken die het op dit moment erg goed doet, is de Rabobank. Een betrouwbare bank en ze zijn erg klantvriendelijk.

Is geen Belgische bank, maar wel in België te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van argenta? Dat lijkt me geen slechte.

Maar ik zou gewoon gaan voor eentje met de hoogste rente.
http://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen-kasbons.html?termijn=36
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een goede betrouwbare Nederlandse bank, zoals ABN/Amro of Rabobank.

Laat je niet verleiden door stunt rentes, ander kan je terecht komen in een bankdrama, zoals bij Icesave of DSB.

Hier vind je een Top 10 internet spaarrekeningen zonder beperkende voorwaarden:
http://www.fx.nl/sparen/

Het hangt er een beetje van af om hoeveel geld het gaat, maar het is altijd verstandig je risico te spreiden: dus over meer banken verdelen.

En als het gaat om minder dan 100.000 euro dan heb je een garantie van de Nederlandse Staat.
Dus iedere erkende bank is wat dat betreft wel goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS
Als je Belgische bent:
Op verzoek van de EU-ministers van financiën is de EU-minimum garantie voor spaargeld verhoogd van 20.000 euro naar 50.000 euro.
Nederland heeft dat verdubbeld.
Belgie misschien niet.

Dus meer dan 50.000 moet je verdelen over meer banken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIBC geeft momenteel een van de beste rentes.

https://www.nibcdirect.be/nl/spaarproducten/?gclid=CPuZ0NWm8q0CFcxofAodpHXkrg

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open een internet rekening bij Lease Plan Bank. Zijn een Nederlandse bank en vallen onder Nederlands garantiestelsel. Al 2 jaar hebben zij structureel de hoogste rente van alle banken. Op dit moment 3,15% en zet je je geld 1 jaar vast 3,9%. Neem geen handelsbank zoals de Rabo en SNS want dan weet je zeker dat je structureel minder rente krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U heeft een bank garantie tot 100.000 euro van alle Europese overheden. Dus wat dat betreft zit u bij iedere bank net zo veilig. Er is een nieuwe toetreder op de Belgische markt genaamd NIBC. Deze bank geeft 3,5% rente op een termijn rekening van 3 jaar. Willicht iets voor u?