iemand enig idee wanneer het spaarloon op je lopende rekening komt te staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen

Antwoorden (3)

Niet vanzelf je zult het vrijgekomen bedrag zelf moeten overmaken naar je betaalrekening.
(na 1 januari)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.
Je kunt alvast de formulieren erbij zoeken want dat is vaak niet zo eenvoudig als overmaken via internetbankieren.
Het komt niet vanzelf op je lopende rekening te staan.
Per 1 januari stopt het sparen via het spaarloon, dus er komen dan geen nieuwe bedragen meer bij. Het bedrag wat je tot dan toe gespaard hebt, komt dan vrij. Je kunt dan ervoor kiezen om het op te nemen of om het geld gewoon op je spaarloonrekening te laten staan (en het geld op een ander moment evt. op te nemen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al vier jaar gespaard hebt, dan komt het eerste deel automatisch in de eerste week van januari op je rekening te staan.

Als je ervoor kiest om de rest te laten staan, dan zal per januari van de volgende 3 jaar een deel overgemaakt worden op je rekening.
Als je het gehele bedrag in een keer wilt hebben, dan zul je zelf actie moeten ondernemen.
Als het goed is moet je daar al een brief van de instelling waar jouw spaarloon loopt gehad moeten hebben.