Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een hypotheek geweigerd worden door sporadisch gokken?

Elke maand schrijf ik een paar 100 euros over op Bwin (goksite). Onlangs heb ik 30 ton gewonnen. Zou dit nadelig kunnen zijn voor een hypotheeklening?
30k*

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Lenen
6.7K
ronron1212
2 jaar geleden
30 ton? 30 x 100.000 is 3 miljoen. Of bedoel je 30k 30.000 euro?
Inekez1
2 jaar geleden
30 ton gewonnen? Een ton is 100.000 euro, dus 30 ton is 3 miljoen euro. Als je dat hebt gewonnen, heb je geen hypotheek meer nodig toch?
Utrecht
2 jaar geleden
Elke maand een paar 100 euro's noem ik niet meer sporadisch. Dit is een substantieel deel van je (netto) besteedbaar inkomen en dus potentieel problematisch i.v.m. gokverslaving.
De vraag is alleen of de bank je afschrijvingen doorzoekt en erachter komt (als je ze het niet zelf verteld).
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het gaat idd om 30K
Sorry

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, in principe niet. Er zijn miljoenen mensen met inkomsten uit arbeid die sporadisch bij bijvoorbeeld de Staatsloterij gokken. Die winnen soms ook een groot bedrag.
Alleen wanneer je je geld puur verdient met gokken, zal een bank niet snel geneigd zijn een hypotheekaanvraag goed te keuren.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding