Kun je met een bijstandsuitkering ergens geld lenen?

Of is dat helemaal niet mogelijk. Heb het over 5000 euro.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor. Regelmatig ontvang ik folders van bedrijven die mij geld aanbieden ook met een minimaal inkomen. Bij de Sociale Dienst is het mogelijk een lening te krijgen als de koelkast of wasmachine kapot is gegaan. Wanneer je een uitkering hebt, is het niet verstandig om ook nog eens rente te gaan betalen. Een commercieel bedrijf leeft van de rente die jij betaalt voor je lening. Als je niet kunt sparen voor iets, is het onwaarschijnlijk dat je een lening kunt afbetalen.

Hangt er vanaf waar het voor is, en wat verder je financiële situatie is. De volkskredietbank is speciaal voor mensen met een laag inkomen, hun rente op leningen is ook veel lager. Zeker als je een noodzakelijke uitgave moet doen (bijvoorbeeld een huishoudelijk apparaat) en uit je gegevens blijkt dat je in staat bent de lening terug te betalen, dan kun je bij de volkskredietbank een lening krijgen. Of het verstandig is, is een tweede. Ik vind zelf dat ze vrij snel leningen verstrekken, maar voor jou betekent dat dus dat je inderdaad een goede kans maakt dat je hier een lening kunt afsluiten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100