Kun je met een bijstandsuitkering ergens geld lenen?

Of is dat helemaal niet mogelijk. Heb het over 5000 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heb je zoveel geld voor nodig? Kan het niet goedkoper, kan het niet tweedehands? Verder: hoeveel kun je NU per maand sparen? Dat is het bedrag wat je zou kunnen gebruiken om af te betalen en dan kun je meteen uitrekenen hoelang je daar over doet (tel de rente mee). Bedenk ook dat je al die tijd geen cent kan sparen voor als er iets kapot gaat of iets dergelijks. Vind je het dan zelf wel verstandig? Kun je niet beter zorgen voor meer inkomsten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je van werk zoeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker makkelijk hoor niet iedereen maakt misbruik van de bijstand.

Het beste antwoord

Ja hoor. Regelmatig ontvang ik folders van bedrijven die mij geld aanbieden ook met een minimaal inkomen.

Bij de Sociale Dienst is het mogelijk een lening te krijgen als de koelkast of wasmachine kapot is gegaan.

Wanneer je een uitkering hebt, is het niet verstandig om ook nog eens rente te gaan betalen.

Een commercieel bedrijf leeft van de rente die jij betaalt voor je lening.

Als je niet kunt sparen voor iets, is het onwaarschijnlijk dat je een lening kunt afbetalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt er vanaf waar het voor is, en wat verder je financiële situatie is. De volkskredietbank is speciaal voor mensen met een laag inkomen, hun rente op leningen is ook veel lager. Zeker als je een noodzakelijke uitgave moet doen (bijvoorbeeld een huishoudelijk apparaat) en uit je gegevens blijkt dat je in staat bent de lening terug te betalen, dan kun je bij de volkskredietbank een lening krijgen.

Of het verstandig is, is een tweede. Ik vind zelf dat ze vrij snel leningen verstrekken, maar voor jou betekent dat dus dat je inderdaad een goede kans maakt dat je hier een lening kunt afsluiten.