Stel: een lening is opeisbaar gesteld. Achterstand is 8 maanden. Kredietnemer kan door verkoop van bezittingen de achterstand betalen. Wat gebeurt er?

Gaat de kredietverstrekker dan akkoord en hoeft men niet meer heel de schuld meteen af te lossen?
Of moet alsnog heel de schuld afbetaalt worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen

Antwoorden (2)

De hele schuld is vereist betaald te worden aan de schuldeiser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in dit soort gevallen altijd heel belangrijk om contact te houden met de schuldeiser.
Zo laat je zien dat je bereid bent om mee te werken aan een oplossing.
Een schuldeisers zal dan ook eerder bereid zijn om uitstel te geven.
Lukt het niet om binnen de gestelde termijn de afspraken na te komen dan is het wederom belangrijk om direct in contact te treden met de schuldeisers.
Laat zien dat je bereidwillig bent.