Waarom werd mijn studiefinancieringsaanvraag afgewezen?

Hoi,

Ik kom uit Polen en mijn beide ouders zijn Pools. Inmiddels woon ik al 9 jaar in Nederland, en ik beschik over een type V verblijfsvergunning. Mijn ouders werken beide ten minste 56 uur per maand. Volgens https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/studiefinanciering/vraag-en-antwoord/heb-ik-als-buitenlandse-student-recht-op-studiefinanciering-in-nederland zou ik dus recht moeten hebben op studiefinanciering. Toch kreeg ik een bericht van DUO dat mijn aanvraag afgewezen is. In het bericht staat
"Je hebt vanaf september 2017 geen recht op studiefinanciering, omdat je verblijfsvergunning niet meer
geldig is of omdat je minder dan het aantal vereiste uren per maand werkt.". Verder staat er ook in dat ik niet aan het nationaliteitseis voldoe.

Toegevoegd na 39 seconden:
Mijn identiteitsbewijs is geldig tot 2022

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Lenen
3.4K
tinus1969
6 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in December word ik 18
tinus1969
6 jaar geleden
Hmm, check eens of je verblijfsvergunning vervalt als je 18 wordt.

Antwoorden (1)

Als je aan de voorwaarden voldoet, lijkt het me vreemd dat dit is afgewezen, dat kan niet in Nederland. Ik kan me wel diverse redenen bedenken waarom je niet helemaal aan de voorwaarden voldoet, bv te oud, te lang over studie gedaan, geen erkende studie, ouders geen officiële baan enz., maar dat weten wij natuurlijk niet. Overigens is dit niet de juiste plaats om deze vraag neer te leggen. Ik zou langs een loket van de DUO gaan en de vraag daar stellen.