Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik garant staan voor mezelf bij het aanvragen van een creditcard?

Ik wil graag een creditcard aanvragen, hiervoor heb je een maandinkomen nodig van 1150 euro netto, ik verdien hier niet genoeg voor. Ik heb wel kapitaal staan, waar ik garant mee zou kunnen staan voor mezelf.

Als het niet mogelijk is, regel ik wel iemand die voor mij garant staat, maar bovenstaande lijkt mij makkelijker.

Toegevoegd na 17 minuten:
Nog even als toevoeging: Ik wil graag een Visa World Card.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je zou een bepaald geldbedrag (gelijk aan de limiet van de credit-card) op een geblokkeerde rekening kunnen storten. Hiermee is de credit-cardmaatschappij verzekerd van een plek waar ze hun geld kunnen halen.

Technisch kan het.

Ik weet echter niet of er ook maatschappijen zijn die deze optie bieden.

Wat je ook kan doen is een card aanvragen waarbij je geen debet-saldo mag hebben. Je moet dan altijd eerst geld storten op de rekening van de credit-card en dat geld dat daar op staat, dat kun je dan uitgeven.

Dat heet een prepaid creditcard.

Er zijn verschillende maatschappijen die dat aanbieden.
http://www.creditcard-vergelijk.nl/creditcards/prepaid-creditcard/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je advies! Ik heb liever geen prepaid kaart, aangezien ik de creditcard uitsluitend voor noodgevallen wil gebruiken en voor boekingen van hotels en vluchten. Ik heb net even met Visa gebeld, daar zat vandaag helaas alleen iemand die inviel vanwege de feestdagen. Ik ga ze morgen eens terug bellen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding