heeft het invloed op mijn hypotheek als ik vroeger heb rood gestaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraagt het erg algemeen. Zoals je het vraagt is het antwoord NEE. Je hebt een hypotheek, en je stond vroeger rood.
Als je een nieuwe hypotheek wilt hangt het er vanaf of je je roodstandmogelijkheid gewoon telkens kort hebt gebruikt of dat je er achterstanden op had. De bank zal overigens 9 van de 10 keer wel eisen dat je alle huidige roodstandmogelijkheden laat verwijderen.

Antwoorden (2)

Dat hangt er vanaf of je bij het BKR staat geregistreerd. Dat is het enige wat de bank van je te weten kan komen. Of je moet de hypotheek van dezelfde bank willen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er niet alleen aan of je geregistreerd staat, maar ook hoe. Als je een lening hebt en netjes betaald zal het anders uitpakken dan een registratie als wanbetaler.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het geregistreerd bedoel ik dat je een betalingsachterstand hebt of iets anders dan normaal te doen gebruikelijk is.
"Zodra u de achterstand ingelopen hebt, registreert de kredietverstrekker het herstel van uw achterstand. 5 jaar na het herstel worden de betalingsachterstanden en het herstel verwijderd uit het CKI."

Dus als de achterstand langer dan 5 jaar geleden is of wanneer je bij een andere financiële instelling de hypotheek afsluit dan waar je destijds de achterstand hand is, zien 'ze' er in ieder geval niets van.