kan ik als ik als nederlander geld lenen in belgie

Ik woon en werk in Nederland kan ik dan in belgie geld lenen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben nederlander en woon en werk in Nederland maar wil graag in belgie geld lenen. Kan dat?

Toegevoegd na 4 uur:
De rente in België is namelijk een stuk aantrekkelijker dan hier in Nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu ben ik nieuwsgierig waarom ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga even langs een bank in België en vraag of ze jou wat willen lenen.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is bellen handiger?

Het beste antwoord

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet in aanmerking komt voor een lening in Nederland. Dit door bijvoorbeeld een BKR registratie. In Nederland zijn er strenge eisen gesteld aan het verstrekken van krediet en natuurlijk niet zonder reden. Geld lenen kost geld en je doet er dan ook vaak verstandiger aan om pas weer een lening af te sluiten zodra je alle leningen hebt afbetaald. Om te voorkomen dat je een BKR toetsing ondergaat of dat je opnieuw bij BKR geregistreerd komt te staan, kun je een lening afsluiten in België. Je zou dat natuurlijk via het internet kunnen doen en dan dus online geld lenen, maar je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met een Belgische kredietverstrekker. In Nederland houden we van controle en is de overheid er erg van gecharmeerd alles in de gaten te houden. Als je dus geen extra controle op je BKR registratie wilt dan kun je natuurlijk een lening in België af gaan sluiten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top bedankt voor je antwoord