Waarom mogen bepaalde sportclubs in het rood staan?

Feit is dat bepaalde sportclubs in het rood staan. En toch krijgen ze keer op keer weer leningen van de bank. Hoe is dit mogelijk? Een sportclub is toch geen winstgevend bedrijf. Waarom doet de bank dan niet moeilijk over het uitlenen van geld? Er wordt minder moeilijk gedaan voor een lening dat oploopt in de miljoenen, maar het verkrijgen van een hypotheek voor een particulier is veel en veel lastiger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een particulier heeft dan meestal ook geen duizenden fans met kans op verkoop van kaartjes/merchandise. Dat een sportclub geen winstgevend bedrijf kan zijn heb je ook mis.

Het beste antwoord

Dit is mogelijk door ingewikkelde constructies !
Er wordt vaak gekeken naar de waarde van de spelers .
En dat wordt meegenomen in de waarde van de club .
En dan zijn er ook nog constructies met de waarde van het stadion of het gehele sportcomplex .
En dit alles bij elkaar dan heb je al voor miljoenen bij elkaar .
Dus als de waarde van dit alles bv 50 miljoen is dan is het niet moeilijk om 10 miljoen bij de bank los te peuteren .
En vaak zijn de banken ook nog eens aandeelhouders en maakt het lenen ook nog makkelijk .

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar het streven is van hier in nederland .
Dat alle clubs een positief saldo hebben .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat die clubs gewoon elke maand hun rekeningen betalen met als voorbeeld Real Madrid ze hebben een hoge schuld maar betalen elke maand alles netjes. Bijvoorbeeld met AGOVV vandaag ze hadden niet zo een hoge schuld als Real Madrid maar ze konden het niet terugbetalen.