Hoe werkt het herroepingsrecht bij een krediet?

ik wou mijn mini kredit aflossen maar daar kwamen als gauw problemen achten ik heb het nig steeds niet betaald want wat ik heb gelezen zeggen dat je het beter niet kan doen en een herroepingsrecht moet indienen als het binnen 14 dagen is. Als je een Herroepingsrecht mail indient bij de kredit maatschappij moeten zij het accepteren? en als er zo iets gebeurt als hun niet reageren binnen bepaalde tijd en de herroepingsrecht tijd is al afgelopen kun je de mail als bewijs gebruiken dat je het wou anuleren. ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen.

een jaar geleden
in: Lenen
1.3K
ronron1212
een jaar geleden
Wat voor problemen waren er dan?

Antwoorden (1)

Als je het krediet online hebt afgesloten, heb je 14 dagen herroepingsrecht vanaf het moment dat je de overeenkomst bent aangegaan. Zijn die 14 dagen voorbij, dan heb je geen herroepingsrecht meer en moet je je houden aan de voorwaarden van het krediet. Soms kun je boetevrij extra aflossen, maar vaak ook niet. Je bent dan verplicht om de krediettermijn vol te maken, of je betaalt een extra bedrag als je wel sneller aflost.

Zijn de 14 dagen nog niet voorbij en wil je het krediet annuleren, stuur dan een duidelijke brief of email naar de kredietverlener waarin je vermeld dat je je beroept op het herroepingsrecht. Je moet dan uiteraard wel onmiddellijk het gehele kredietbedrag in 1 keer terugstorten.
een jaar geleden
Minimevrouw
een jaar geleden
Ze moeten het toch altijd wel accepteren. Er zijn zo k bedrijven die niet reageren binnen zo veel dagen voor je nog een herroepingsrecht indient en na die vestrekte tijd mailen zij ''oh ja te 14 dagen zijn al om u kunt het niet meer doen" kan ik dan gelijk krijgen is zo`n situatie dat ik duidelijk heb gezecht wat ik wil en pas na een week reageren ze "we hadden het erg druk u kunt het niet meer doen" ja en dan..?