Hoe werkt de afbetaling in termijnen van wehkamp?

Ik wilde graag een bestelling doen bij wehkamp, waarbij ik in 1 keer een zeer groot deel van het bedrag werd afbetaald en ik vervolgens nog 2 termijnen had met een klein bedrag om af te betalen. Er stond dat dit prima mogelijk was, maar nu ik de bestelling heb gedaan krijg ik met geen enkele mogelijkheid informatie naar boven HOE ik dat dan kan aanpassen. Ik vind dit erg vervelend, want annuleren van het product krijg ik ook niet voor elkaar!

Heeft iemand ervaring met het afbetalen bij wehkamp, die gebruik heeft gemaakt van grotere bedragen aflossen dan de termijn?

Ik hoef geen vervelende reactie over dat het niet verstandig is te bestellen en in termijnen af te betalen, want dat is mijn eigen keus.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.5K

Antwoorden (2)

Op hun site staat het echter zeer prominent dat zij een tarief hanteren van 16 procent. Dit is op dit
moment de hoogst mogelijke leenrente. Er mag namelijk maximaal aan leenrente gevraagd worden: de wettelijke rente plus 12
procent. De wettelijke rente is op dit moment 4 procent, dus de Wehkamp zit op het maximum. Volgens de tabel op hun site hanteren
zij een theoretische looptijd van 79 maanden. In hetzelfde tabel treft u duidelijk aan wat het u gaat kosten om voor een bepaald
bedrag uitgestelde betaling te krijgen. Indien u een krediet krijgt van €1.000 en u betaalt dit af door maandelijks €20 te betalen
gedurende 79 maanden, kost het u € 1574.27. Het zijn woekerbedragen aan rente, maar de klant krijgt het duidelijk inzichtelijk.
Als je sneller afbetaald, betaal je minder rente, maar je producten zijn nog steeds veel te duur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de bestelling direct na ontvangst terugsturen, als je van gedachte bent veranderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit is wel mogelijk, je betaald gewoon een hoger bedrag dan afgesproken en je rekening wordt aangepast, je mag wel meer, maar niet minder betalen. Overigens kun je niet 4 keer 25 euro betalen, want daar komt weer rente bovenop, zodra je 400 euro hebt betaald, moet je nog 116 euro betalen, als je dan 25 euro betaald, blijft er weer 75 euro plus 16% over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De laatste zin klopt niet, als je 400 euro hebt betaald blijft er 116 euro over, betaal jij dan 25 euro, blijft er 91 euro over plus 16%, die 16% moet je er dus steeds bijtellen, daarom leveren ze liever op afbetaling dan directe betaling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let er wel op dat het om een jaarrente gaat, en niet om een rente die vooraf bovenop de rekening komt. Als die 100 euro dus een jaar blijft staan dan komt er 16 euro bij. Gaat het slechts om 3 maanden dan is dat 4 euro.
Je krijgt gewoon iedere maand een rekening van ze met wat je die maand minimaal moet betalen.
Als je wilt betaal je meer.
Tegenwoordig betalen de meeste mensen via de computer dus zo moeilijk is het niet. Gewoon het door jou gewenste bedrag invullen en hup klaar is kees.
Je wilde geen vervelende reactie over het kopen op afbetaling maar misschien wil je wel een tip?
Beter tijdelik rood staan bij je bank dan lenen via een postorder bedrijf ivm hoge rente.