Wat staat allemaal op een BKR lijst?

Bij een BKR uitdraai stonden alleen de kredieten vermeld.
Een annuiteitenhypotheek en een lening met hypothecair krediet stonden niet vermeld.Hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij nemen ze bij het bkr geen hypotheken op.

Het beste antwoord

Bij BKR is bekend welke krediet u op dit moment hebt lopen en welk u de afgelopen vijf jaar hebt gehad. Als u een krediet afsluit, dan is de organisatie met wie u de overeenkomst bent overeengekomen (de deelnemer) verplicht deze bij BKR te melden. Zij leveren hiertoe uw persoonsgegevens en overeenkomstgegevens aan ons aan.

Van de overeenkomstgegevens is bij ons bekend:
het geleende bedrag of het bedrag dat u maximaal mag besteden;
het moment waarop de overeenkomst inging;
de maand waarin volgens afspraak met de deelnemer de overeenkomst volledig moet zijn afgelost;
de maand waarin de overeenkomst daadwerkelijk is beëindigd;
het soort overeenkomst.
eventuele bijzonderheden gedurende de looptijd van de overeenkomst.

>>>Er staan dus geen hypotheken bij, alleen kredieten.<<<

Wat niet bij BKR bekend is
Veel mensen denken dat bij BKR alles over iemands financiële situatie bekend is. Dit is niet het geval. Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij het energiebedrijf zijn niet bij ons bekend. Ook studiefinancieringen van DUO (voorheen Informatie Beheer Groep) komen niet bij BKR voor. Wij verwerken en informeren alleen wie in Nederland welk krediet op zijn naam heeft of had staan.

Ook wordt vaak gedacht dat bij BKR alleen schulden bekend zijn. Ook dit is niet het geval. In ons bestand, het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staan alle betalingsverplichtingen die consumenten op overeenkomsten hebben, en niet alleen diegene waarbij betalingsproblemen zijn ontstaan. Ruim 93% van de consumenten in ons bestand staat positief geregistreerd en heeft geen betalingsachterstanden. Dit geeft een vollediger beeld van het leen- en betaalgedrag van iemand. Met deze informatie helpen wij voorkomen dat iemand financieel gesproken te veel hooi op zijn vork neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk, overzichtelijk en informatief . Bedankt !