Welk bedrijfs vorm heb je nodig voor dropshipping?

Hoi, ik wil beginnen met dropshipping beginnen met 1 van me beste maten. Welk bedrijfs type heb je nodig? We willen allebei 50% van het bedrijf in bezit hebben, dus geen eenmanszaak etc. Iemand die hier verstand van heeft?

een jaar geleden
in: Economie
2.6K
Antoni
een jaar geleden
@CT5555, na de eenmanszaak is de vennootschap onder firma (vof) de eenvoudigste vorm om een bedrijf op te richten, maar ik raad je aan je over de beste bedrijfsvorm (uitgebreid) te laten voorlichten door de Kamer van Koophandel. De Kamer van Koophandel is er speciaal voor (startende) ondernemers. Kijk op https://www.kvk.nl/.
criseyde
een jaar geleden
Dit mag wat mij betreft gewoon als antwoord...KvK kan je hierbij het beste helpen. Plusje van mij
tinus1969
een jaar geleden
Verwijzen naar de KvK is niet echt een antwoord, maar een reactie, vind ik.
tinus1969
een jaar geleden
Overigens is dropshipping geen werkend business model. Zie bv https://www.wired.co.uk/article/dropshipping-instagram-ads en de kvk zelf (even lezen bij nadelen) https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/dropshipping-online-verkopen-zonder-voorraad/?gclid=EAIaIQobChMImMXHw_34-wIVkPp3Ch2_8AGoEAAYASAAEgIEffD_BwE
Antoni
een jaar geleden
Dank je voor het compliment, @criseyde!
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 hoezo geen business model?
tinus1969
een jaar geleden
Zie doe links ronron1212, vooral de nadelen die KvK beschrijft.
tinus1969
een jaar geleden
Aanvulling:, KvK noemt nbadrukkelijk:
-Jij bent verantwoordelijk voor een juiste klantenservice zoals het oplossen van problemen rondom een levering aan je klant. Bijvoorbeeld als een pakket te laat, niet of beschadigd aankomt bij je klant. Maakt je dropshipleverancier een fout dan schaadt dat jouw reputatie. Maak vooraf goede afspraken met je leverancier over zaken als garantie, retourzendingen, levertijden en aanwezige voorraden.
-Dropshipleveranciers verkopen hun producten meestal ook aan andere webwinkels. Mogelijk gevolg hiervan is dat concurrerende webwinkels deze producten tegen zeer lage prijzen aanbieden en volstaan met lagere marges dan jij zou willen.
-Omdat je niet levert uit eigen voorraad kun je niet checken of een product op het moment van verzending in goede staat verkeert of dat de leverancier het juiste product naar de klant levert.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 overal kleven voor en nadelen aan maar het is en blijft een business model ondernemen is altijd risico
tinus1969
een jaar geleden
Maar in dit geval liggen (zeker onder EU recht) de grote risico’s bij de dropshipper zoals CT5555

Geef als eerste antwoord