Wat zijn de termijnen voor incasso verhogingen?

Binnen 1 á 2 maanden krijg je factuur, herinnering, laatste herrinnering, aanmaning, incasso, in 3de maand deurwaarder, dwangbevel ect

4 jaar geleden
in: Economie
1.8K
Silliejean69
4 jaar geleden
Dus dat staat niet vast?
ronron1212
4 jaar geleden
De enige wettelijke termijn is na de eerste herinnering die is 14 dagen. Daarna hoeft er geen nieuwe herinnering te komen maar kan het incassobureau komen met extra kosten en daarna de deurwaarder meer nog meer kosten.

Antwoorden (1)

Dat is iedere keer anders.
Afhankelijk van de hoogte van de factuur en van alle kosten die er bij komen met herinneringen en aanmaningen etc.
Vergeet niet dat er bijna altijd de mogelijk van een betalingsregeling is.

Advies:
Bel het kantoor van de deurwaarder en vraag naar de stappen die nog volgen en de kosten die zij rekenen voordat alles geregeld is.
Echter eerst zou ik vragen naar de mogelijkheid van een betalingsregeling.
Succes!